Podkasten er ute

https://www.kreftkompasset.no/podkast

Etter en liten tid med venting, er endelig podkasten ute. Min første podkast. Mitt tredje intervju. Det er ikke P4, NRK, TV2 eller andre store selskaper. Det er ingen andre enn Kreftkompasset (www.kreftkompasset.no). Kreftkompasset ønsker å støtte de som har hatt kreft. Etter behandling finnes det liten, eller ingen oppfølging. Personer som er behandlet for kreft, og som nå i utgangspunktet skal være frisk, føler seg ikke nødvendigvis frisk. De trenger fortsatt støtte og bearbeidelse. Det er det Kreftkompasset ønsker å være. Støtte for både den behandlede og pårørende.

 

Gjennom podkaster vil Kreftkompasset vise kreftens forskjellige sider. Som Kreftkompasset selv skriver, er kreft så mye. Det er gjerne trist, urettferdig og forferdelig, men det kan også være humor, håp, glede og mot. Det kan vi høre gjennom de som er behandlet, de som har kreft, etterlatt, pårørende, helsepersonell og politikere. Gjennom meg, etterlatte, får dere høre hvordan min interesse for kreftsaken har vokst, og hva jeg ønsker å gjøre for å tilby hjelp.

 

I denne podkasten hadde jeg ikke bestemt meg for hvem jeg skulle støtte, men nå har jeg altså bestemt meg for å støtte Lungekreftforeningen, som er en liten forening. Lungekreft er dessverre ikke liten. Den tar mange liv, og det er det mange grunner til. Lungekreft må oppdages tidligere, og i tillegg må lungekreftpasienter få samme behandling som alle andre kreftpasienter. Mer om hvorfor jeg støtter Lungekreftforeningen, kan du lese her:

Jeg samler inn penger til Lungekreftforeningen

 

Jeg har ikke selv hørt podkasten, så jeg er svært spent. Jeg har lyst til å høre, men er faktisk usikker på om jeg tør.

 

Og helt til slutt vil jeg bare si at du ikke må gi opp. Uansett hvor klisjéaktig det høres ut, så stå på. Det finnes uendelig mange mål der ute, store som små. Bestem deg for det, sett deg delmål, motiver deg selv (eller finn noen som kan motivere og inspirere), og sett i gang. Ikke gi opp! Stå på!

 

Du kan lytte til podkasten i linken helt i starten, men også her:

Appene “Podkaster” (iPhone) og “Acast” (Android) kan også brukes.

2 kommentarer
    1. Du treng ikke å være redd for å høre på den, for du va helt nydelig som vanlig. Veldig sterkt, fint og ærlig. Du e flott, Øystein ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg