Innsamlingsaksjonen er godt i gang – du kan også få være med

Jeg støtter altså Lungekreftforeningen ( www.lungekreftforeningen.no ) i kampen mot lungekreft. Du finner innsamlingsaksjonen her:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/2354975818146278/

Du kan leser mer om hvorfor her:

Jeg samler inn penger til Lungekreftforeningen

Det kommer stadig inn nye beløp

 

Først av alt. (eller, for det andre) Tusen hjertelig takk til alle dere som har donert, invitert og delt innsamlingsaksjonen. Veldig, veldig takknemlig! Jeg ser at jeg kan takke alle som donerer, og det gjør jeg gjennom et hjerte. Jeg skulle gjerne lagt inn en kommentar også, men enn så lenge (eksamenstid og greier), så blir det med et hjerte. Håper likevel dere vet at jeg er svært takknemlig for alle beløp som kommer inn. Jeg kjenner også det kribler ekstra i magen når urunde tall korrigeres til runde tall. Dette skjer gjerne når det doneres et beløp i utenlandsk valuta. En oppmerksom giver må altså korrigere dette ved å donere et urundt tall. Altså, det er jo ikke nødvendig, men det gir litt ro med et behagelig tall.

 

Pengeinnsamlingen har vart i én uke, og allerede nå har det kommet in 19 250 kr. Beløpet kan være større da det har kommet inn beløp fra Vipps og kontooverføring. Dette er beløp jeg får tilgang til (én gang i måneden) når regnskapsfører til Lungekreftforeningen sender over rapport. Litt statistikk må vi unne oss. Enig?:

 

81 personer har donert. Beløpet er 19 250 kr. Det gjennomsnittlige beløpet hver person har gitt, er 237,64 kr. Det er faktisk mer enn jeg hadde trodd. Jeg hadde trodd beløpet ville være mellom 150 og 200. Så nok en gang, tusen takk!

 

90 personer har delt innsamlingsaksjonen. Så, per delte innlegg er det altså 0,9 givere. Tenk hvor mange personer som faktisk ser innsamlingsaksjonen for hver deling? Hvis dette skal fortsette på samme måte hele veien, så må 4675 personer dele innsamlingsaksjonen (gitt at gjennomsnittet fortsatt er 237,65 kr).

 

1000 person er invitert til å støtte innsamlingsaksjonen. Av alle inviterte har 8,1% støtte innsamlingsaksjonen. Nå er ikke dette tallet helt reelt. Det er nok noen som har støttet uten invitasjon. Dersom dette skal fortsette, må 51951 person bli invitert. Dette klarer vi, sant? Hvis mine mattekunnskaper fungerer, så holder det at 129 personer med et gjennomsnitt på 400 venner, inviterer vennene sine. Gitt at det ikke er noen felles venner her, for da ryker denne teorien. Statistisk sett skal tilstrekkelig personer bli invitert til at det er nok givere der.

 

Kun 0,03% av alle personer over 18 år på Facebook er invitert, så her har vi mye å gå på, dere.

 

Jeg vet om én person som er veldig glad i statistikk og tall. Jeg skal ikke nevne navn, men du oppdaterer i hvert fall hver søndag (okei, nesten hver søndag). Så hvis du leser, så kan du kontrollere tallene mine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg