Stjerna på badet

Sånn så det ut etter to timer på rulla (skal komme tilbake til hva ei rulle er, om du er usikker).

Tung dag på rulla. Da er det godt å ligge på badet ( (ja, jeg strammer lårmusklene for å unngå å se ut som en fyrstikk…).

Akkurat nå er jeg glad jeg er student, for å kombinere 10-12 treningstimer i uka med 100% jobb. Det må være fryktelig slitsomt! Åtte timer jobb før to timer sykkeløkt er ikke akkurat drømmedagen. Den ble riktig nok bedre da jeg fant litt godis.

Brownies redder dagen (og sykkeløkta).

Prikken over ien var pizza og julebrus til kvelds!

Denne uka har jeg trent 10-11 timer. Jeg har noen styrkeøvelser for lysken jeg ikke har helt (tids)kontroll på.
Sykling : 4,5 time
Løping: 1,5 time
Fjelltur: 2,5 time
Styrke : 1 time
Ellipse: 30 minutter

Dette inkluderer tre økter høyintensitet (sone 3 og sone 4). Sone 3 er en fart jeg (og du) skal klare å holde i én time. Her klarer kroppen å fjerne melkesyren som kroppen produserer. I sone 4 klarer ikke kroppen fjerne melkesyren. Du trener altså med underskudd av oksygen, og du kommer til å stivne. Derfor er denne økte intervallbasert (altså med pauser). Typisk er hvert drag på rundt 4-5 minutter, men kan være både kortere og noe lengre. Soneinndeling er basert på prosent av makspulsen.

Bonusbilde:

Når du somler, og klarer å legge deg i stjerne før bildet blir tatt (jepp, selvutløser. Ingen assistent)

 

Bonusbildet 2. Dette er ei rulle:

Sånn ser altså ei sykkelrulle ut (den blå og grå dingsen)

 

Hvis du lurer på hvordan den fungerer, kan du legge inn en kommentar, eller sende ei privatmelding, så skal jeg fikse deg en passende beskrivelse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg