Min første podcast

For en liten tid tilbake ble jeg kontaktet av Kreftkompasset ( www.kreftkompasset.no). Det drives av to sykepleiere som ønsker å bidra til bedre oppfølging av personer som overlever kreft, etter behandlingen er avsluttet. I dag opplever mange at de blir overlatt til seg selv, og det ønsker Kreftkompasset å gjøre noe med.

Kreftkompasset ønsket å prate med meg om mitt prosjekt. Kreftkompasset ønsker å gi oss et innblikk i kreftens hverdag. Kreftpasienter, behandlede pasienter, pårørende, etterlatte, helsepersonell og politikere. Jeg har en historie. Jeg har en plan, en drivkraft. Dette fanget Kreftkompasset sin interesse.

På et hotellrom i Oslo, inviterte jeg to jenter. Ja, altså, ikke på den måten. På rommet ble jeg noe avkledd. Okei, dette er ikke en erotisk novelle. Jeg delte min historie og min motivasjon. Denne historien er nok ikke kjent for veldig mange, men bruddstykker er nok sikkert kjent. Hvis du vil høre litt om meg, høre hvorfor jeg velger å løpe opp og ned Afrikas høyeste fjell, og samtidig samle inn penger til kreftsaken, kan du høre på podcasten til Kreftkompasset. Datoen når podcasten sendes, er ikke helt klart, men en gang i juni får du høre meg jabbe i vei. PS: Du får nok også høre meg med en liten klump i halsen.

Det ene målet mitt er å få nasjonal oppmerksomhet for prosjektet mitt. Det er ikke hverdagskost å løpe opp og ned Kilimanjaro. Jeg håper å utnytte dette, ehh… gøyale prosjektet mitt til å nå, det andre, målet mitt på én million kroner til kreftsaken. Jo flere som kjenner til prosjektet mitt, jo flere vil forhåpentligvis gi støtte når innsamlingsaksjonen starter (på høsten en gang).

Så nå begynner jakten på oppmerksomhet. Som om det ikke allerede har startet… “nakenbildene” slo ikke helt an (eller gjorde de det?) verken positiv eller negativt. Eller, jeg fikk noen hyggelig kommentarer. Så gjerne tips aviser, tv og radio om prosjektet. Jo flere som “maser”, jo større er vel sjansen for at noen synes at dette burde få mer oppmerksomhet. Kanskje noen toppbloggere finner dette interessant og sprer det gode budskap.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg