Løpeturen opp og ned Kilimanjaro

Søndag 2. februar, klokken 0630 (0430 norsk tid) starer jeg på løpeturen min opp og ned Kilimanjaro på under 10 timer. Det er mulig å følge løpeturen min via denne linken.

https://map.racetracker.no/?race=kilimanjaro_2020

Da jeg gikk fra Barranco til toppen av Kilimanjaro, gikk jeg via Western Breach, løype jeg hadde planer om å bruke. Denne løypa er den mest krevende av alle ruter til toppen, og blir veldig sjelden benyttet kommersielt. Den er utfordrende, men ikke veldig teknisk. Du må klyve 4-5 ganger forbi relativt luftige partier. Det er i tillegg snø og glatt. Normalt sett er det tørt der på denne tiden. Men ingenting er normalt akkurat nå. For å toppe det hele gikk det et stort steinras der da vi gikk der. På natten gikk det et enormt steinras i samme område. Derfor er det bestemt at jeg må ta den alternative ruten. Den er i følge Strava 47 kilometer tur/retur. I følge skilt på fjellet, er den 55 kilometer lang, så det er ikke helt sikkert hvor lang den er. Det å klare løpeturen på under 10 timer, ble plutselig ganske tøft.

 

Racetracker er firmaet back trackingen. Jeg har fått tilsendt tre trackere. To for gsm og én for satellitt for maksimal tracking. Gsm-dekningen er så som så. I verste fall kommer trackeren til å oppdatere seg hvert tiende minutt. Dersom det er gsm-dekning, skjer oppdateringen hvert minutt.

Dette er da løypa. Forhåpentligvis ikke mer enn 47 km lang.

 

Så, følg med følg med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg