Langtur hver søndag

Ikke glem å støtt innsamlingsaksjonen:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

 

Siden august, har jeg mer eller mindre hatt langturer (over 3 timer) hver søndag. De har variert mellom 3 og 4 timer. Så ikke det helt store med tanke på at jeg skal være på et afrikansk fjell i nesten 10 timer i februar. Men jeg må jo begynne et sted, ikke sant?

 

Langturene har stort sett blitt gjennomført i fjellene bak Tromsdalen, med opp mot 2000 høydemeter. Nå som snøen har kommet må jeg tenke nytt. Jeg orker ikke vasse i djupsnø. Løsningen ble å finne en rundløype i lavlandet som gir greit med høydemeter i løpet av 3-4 timer. Og her er løypa:

https://www.strava.com/activities/2887611598

 

En kompis (Kent Raymond) og jeg fant tre løyper som vi veksler mellom (litt variasjon må vi jo ha). I forrige uke ble det totalt 11 runder, 28 km og nesten 1000 høydemeter på 3 timer. Det er helt ok. Det positive er at jeg får en del kilometer på føttene. Skal jo tross alt løpe 42 kilometer i Afrika. Langturene må økes rolig. Det er fort gjort å pådra seg belastningsskader når det blir mange kilometer. Det siste jeg vil nå, er skader! Denne rundløype-økta, har jeg kjørt 5 søndager på rad. Det merker hofta, for å si det mildt. Heldigvis har jeg klart å lure med meg Kent Raymond på turene, så han er både med som støtte, venn og massør. Er ikke det herlig?

 

Sjekk ut den lille videoen (av Kent Raymond og GoPro Quick):

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg