Kilimanjaro – hjemreisen

Innsamlingsaksjonen:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

Her er det mulig å betale med vipps, samt direkte overføring fra konto.

 

Toppen er nådd. Bokstavelig talt. Hva kan jeg skrive om nå for å fange interessen til leserne? Hva kan toppe pågangen av det forrige blogginnlegget? Skal jeg starte et nytt prosjekt? Men hva skal det da være?

 

Det er få dager igjen av innsamlingsaksjonen, og det er langt igjen til 1 million. Innsamlingsaksjonen spres, og for hver gang den spres, ramler det inn penger. Nå venter jeg bare på at de mektige i media tar kontakt, slik at innsamlingsaksjonen får et løft, et skikkelig løft. Kanskje jeg da en morgen kan våkne og få sjokk over hvor mye penger som har kommet inn. Den ene lokalavisen i Tromsø var på meg ganske raskt. Nå vil jeg at resten også kommer. Er ikke det jeg har gjort, eller holder på med interessant nok for VG, Dagbladet, TV2 eller NRK? Hører dere meg? Er ikke dette interessant eller viktig?

 

Det er snart 48 timer siden jeg kom ned fra Kilimanjaro etter 14 timer blodslit. Jeg får en svær porsjon middag når jeg kommer til hotellet. Så stor at jeg ble mett av å bare se på. Jeg spiser sjelden mye mat rett etter en kraftanstrengelse. Ikke sover jeg spesielt godt heller. Jeg sover litt over 6 timer natt til mandag. Merker naturligvis at jeg har vært i aktivitet, men er ikke vanvittig sliten. Riktig nok uaktuelt å ta seg en joggetur. Gnagsår og forslåtte tær hindrer meg i å gjøre det. Også har du lysta da. Jeg har ikke spesielt lyst heller. Dagen går til å skrive blogg, pakke, sove og spise. Litt ut på dagen kommer Ida fra safari. Det var et gledelig gjensyn. Endelig slipper jeg å være alene. Resten av gjengen stikker til Zanzibar for å kose seg. Vi spiser Real turmat til lunsj. Litt for tett opp mot middag. Vi var følgelig småspiste til middag.

 

Står opp tidlig på tirsdag, i dag også. I dag er det hjemreise. Jeg våkner til mange gratulasjoner. Kjempehyggelig. Jeg blir rørt over oppmerksomheten. Mange delinger, mange nye donasjoner. Jeg blir glad. Lokalavisen tar kontakt. Så herlig! Følger VG, Dagbladet, TV2 eller NRK opp?

 

Nå sitter jeg i Addis Ababa og venter på flyet til Oslo, via Stockholm. Det skal bli deilig å komme hjem, og sove i egen seng! Lander 1215 i morgen, og det betyr at jeg har nesten hele dagen etter ankomst. Som oftest ankommer jeg på kvelden, noe som betyr at bagasjen hives inn, en kjapp kveldsmat og så senga. Nå er det faktisk mulig å gjøre noe. Og akkurat der merker jeg at jeg bare rabler i vei. Litt som en erfaren blogger. Når jeg topplista snart, eller? Hæ? HÆ?

 

Blogger i Addis
8 kommentarer
    1. På noen arbeidsplasser kan man ta en lang pause, og møte mann- og kvinnesterk opp når ens helter kommer hjem. Vi lærere kan ikke det.
      Håper andre kjenner sin besøkelsestid.
      Velkommen hjem til Ida og deg.

    2. HURRA Øystein 👍 så tøff og flink du har vært😘 lykke til med innsamlingen.
      Jeg deler stadig dine innlegg og er stolt av deg💙

    3. Gratulerer Øystein, du er en supermann! Jeg kjenner deg ikke, men jeg er “onkelen” til Idas halvbror og har fulgt med bloggen underveis. Vi dro hjem fra Serengeti for 5 uker siden og fikk bare sett Kilimanjaro fra avstand. Har spredt budskapet ditt til andre friluftsfolk og håper flere aviser tar tak i det. Du er knallgod til å skrive og fortjener all oppmerksomhet for saken din!

      1. Så hyggelig, Jan! Takk for gode ord, og veldig glad for at du sprer budskapet mitt. Jeg håper så inderlig den mektige media tar kontakt, for da når jeg ut til flere enn jeg gjør nå.

        Regner med det var stilig å se Kilimanjaro på avstand. Det var nemlig ikke ofte vi fikk se fjellet fra Moshi.

        1. Hei,
          Jeg har nå bidratt litt til innsamlingsaksjonen ved å sende tips om løpeturen og innsamlingsaksjonen til redaksjonene i NRK, VG, Dagbladet, Aftenposten, Finannsavisen, Dagens Næringsliv, DNT og Kondis.no. Kanskje du også burde legge ut en e-mail adresse og et telefonnummer på bloggen din i en ukes tid som et alternativ til facebook og evt forlenge fristen for innbetaling til kreftaksjonen om det er mulig.

          Jeg brukte denne overskriften i tips-headeren:
          “Kilimanjaro-løpet: Øystein Haugen løp opp Kilimanjaro på 10 timer den 2. februar 2020 etter først å ha gått opp og ned fjellet på 6 dager”

          1. Tusen takk, Jan! Det hjelper veldig at flere sender inn tips. Jo fullere innboksen deres blir av tips om prosjektet mitt, jo større sjanse er det for at de snapper det opp. Det skal ligge e-postadresse på bloggen her, men telefonnummer har jeg ikke, så det kan jeg godt legge ut.

            Nydelig! Media bør fange dette opp nå! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg