Kilimanjaro er bestilt

Ikke Kilimanjaro, men tur til Kilimanjaro. Det hadde virkelig tatt seg ut med Kilimanjaro i hagen… humoren på topp, altså…

Datoen er klar

Jeg reiser ikke alene, men med 13 andre. Så dette blir kult. Men det er bare jeg som skal løpe opp. I hvert fall foreløpig. Det første som skjer er at vi alle 14 skal gå opp. Sakte. Dette er akklimatiseringsturen, som jeg så fint kaller det. For de andre blir det vel… fjellturen, antar jeg. For min egen del må jeg bruke denne turen godt, for det er grunnlaget for løpeturen. Er jeg ikke tilstrekkelig akklimatisert, kan jeg fort havne i skikkelig trøbbel under løpeturen.

Denne akklimatiseringsturen skal ta 7 dager, det er i hvert fall det vi har valgt. Vi bruker 5,5 dag opp, og 1,5 dag ned. Vi går Machame-ruten, eller Whiskey-ruten som den også kalles. Så her skal det drikkes til topps!

Etter 7 dager er vi tilbake ved foten av fjellet. De andre gjør seg klar for safari, mens jeg gjør meg klar for å løpe opp. Men først skal jeg hvile. Jeg aner ikke hvilken påkjenning dette kommer til å bli, så jeg har ikke bestemt meg for når jeg skal løpe opp. Det blir enten 1, 2 eller 3. februar (2020). Når det gjelder rutevalg for løpeturen, så er ikke det bestem enda.

Så nå gjelder det å trene og forberede seg godt. Om litt over én måned reiser jeg til Ecuador for å teste meg selv i høyden. Jeg er spent på hvordan det føles å være i høyden. Jeg har jo bare vært 3200 m (Entoto, Ethiopia). I Ecuador skal jeg minst på 4700m, så får jeg vurdere om jeg skal på noen av de andre fjellene som er høyere. Uansett hvilket fjell jeg velger, så skal jeg også trene i høyden for å se hvordan det føles.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg