Jeg går for norsk rekord!

Ja, det gjør jeg! Dersom mine detektiv-skills holder stand, så er norsk rekord på 10 timer og 46 minutter, satt av Jarle Trå i 2009.

 

Jeg går for under 10 timer. Ja, du leste riktig, for det har jeg faen meg tenkt å klare!

 

  • Opp og ned Kilimanjaro på under 10 timer.

 

Og nå skal jeg fortelle dere litt om hvorfor jeg kommer til å klare det.

 

Løypa er på 42 kilometer. Det er et maraton, det. 21 kilometer opp, 21 kilometer ned.

  • I Equador løp jeg 5 kilometer nedover, fra 4700 meter til 4000 meter på 31 minutter, med en negativ stigningsprosent på -14%. Det er 9,5 km/t.

Jeg skal løpe 21 kilometer nedover, fra 5895 meter til 1700 meter. Den negative stigningsprosenten er på -20%. 21 kilometer skal jeg klare på 7 km/t. Det er nøyaktig 3 timer.

Så var det oppover da. Like mange kilometer som nedover. For å klare målet på 10 timer, må jeg gjøre 21 kilometer på 7 timer. Det er 3 km/t. Det høres lite ut, sier du. Men ta å prøv deg på 20% stigning, så skal du se hvor fort det går. Også puster du gjennom nesen. Norsk rekord oppover er for øvrig på 7 timer og 19 minutter.

 

Også bare en ting helt til slutt. Karl Egloff har verdensrekorden, som er på 6 timer og 42 minutter. Turen opp tok bare 4 timer og 56 minutter. I Quito var jeg 4 minutter bak Karl Egloff – 9,8 kilometer – opp og ned –  700 høydemeter – fra 4000 m til 4700 m.

Opp og ned Ruco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link til ledertavla: https://www.strava.com/segments/15059811?filter=overall

 

Og til slutt link til innsamlingsaksjonen for Lungekreftforeningen:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg