21 dager til Kilimanjaro

Innsamlingsaksjonen holder fortsatt stand, og beløpet øker og øker. Det er fortsatt plass til mye mer.

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

 

Det er nå 21 dager til jeg reiser til Kilimanjaro. Det er 33 dager til jeg skal løpe opp og ned Kilimanjaro. Den første tiden i Afrika skal benyttes til akklimatisering. Her skal jeg bruke 7 dager opp og ned Kilimanjaro. Deretter blir det 3 dager hvile før løpeturen. Hviledagene skal blant annet benyttes til å lese immunologi og mikrobiologi. Jeg går jo glipp av 14 dager med forelesning og lab, så helt ferie blir det ikke akkurat…

 

Jeg har akkurat gjort unna en treningsuke med fire langturer på 3 timer. Langturene har blitt gjennomført på Kraft, på trappemaskin, tredemølle, ellipse og sykkel. Dette fordi jeg sliter med hofta, og ikke har det så godt når jeg løper. Det er ikke kjempeproblematisk, men for å unngå større problemer gjelder det å trene alternativt.


Selv om et er rolige 3 timer, så blir jeg gjennomsvett. Det tar på mentalt, det er det absolutt ingen tvil om. Lurte med meg en kompis på den siste 3-timeren. Ganske sikker på at jeg ikke klarer å lure han flere ganger.

I 20 måneder har jeg trent for dette. Det har kostet mye krefter, mye sinne, mye utålmodighet, mye frustrasjon – men mest av alt glede. Selv med mye motgang, er det også fremgang. Det er gjerne to steg frem, og ett tilbake. Nå er jeg midt oppi hjemmeeksamen (innsamlingsaksjonen) og snart venter borteeksamen (løpeturen). Ikke tro de er noe spesielt med meg. Klarer jeg å sette meg et mål – og gjennomføre det, så klarer du også det.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg