Til Kilimanjaro om ett år

Nå begynner det å nærme seg Afrika og Kilimanjaro. For noen er det helt sikkert en evighet til, men for meg føles det som om det er rett rundt hjørnet. Det er jo ikke akkurat slik at utholdenheten vokser på trær. Det tar gjerne flere år å bli god. Det kortsiktige målet nå er å bli god nok i løpet av 2019, sånn at jeg tåler løpeturen opp og ned Kilimanjaro. 

Jeg har funnet et firma som skal hjelpe meg å planlegge løpeturen. Samme firma skal ta med meg, og forhåpentligvis venner, på en vanlig gåtur (for meg blir det akklimatiseringen) til toppen av Kilimanjaro. Dato er ikke bestemt, men etter all sannsynlighet ser det ut til å bli slutten av januar, begynnelsen av februar 2020. Det må jo klaffe med skolen også. 

Det nærmer seg også innsamling til kreftsaken. Den er jeg veldig spent på. Hvordan skal jeg gå fram? Hvem skal jeg ringe (jeg skal ringe alle!)? Hva skal jeg si? Kommer noen til å støtte saken? Kommer jeg til å nå målet mitt om 1 million kroner? 

På truger til Fløya

I mellomtiden renner jeg opp og ned Fløya (ikke sko, ikke ski, men truger), tråkker spor for andre. I hvert fall føles det sånn. Det er helt greit. Jeg gleder meg i hvert fall utrolig masse til det blir fritt for snø. Til jeg kan løpe i joggesko, uten pigger, uten å skli, uten å få snø til lysken og uten å få frostskader. På den positive siden, så kan jeg nesten garantere at den mentale styrken og smerteterskelen øker!

Skrivefeil? Du vet hva du skal gjøre.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg