Hvor mye trener jeg?

Noen har lurt på hvor mye jeg trener. Jeg må sikkert trene umenneskelig mye for å klare målet mitt med å løpe opp og ned Kilimanjaro på under ett døgn. Neida. Det korte og enkle er at jeg trener bevisst og målrettet. Det nytter ikke å pøse på med trening, og så forvente det beste. For meg startet jeg å løpe altfor mye i starten. Det resulterte først i ankeltrøbbel, så i knetrøbbel og til slutt i hofte-, bekken-, lyske- og setetrøbbel. Også tåbrudd da… 

Et ungt hode i en gammel kropp kan være utfordrende. Jeg føler meg som supermann! Lett å overse signaler kroppen sender. Jeg liker å tro jeg var flink til å lytte, for problemene kom ikke snikende. De kom litt plutselig. Litt som utløsningen i puberteten… 

Jeg har gradvis trent meg opp fra 5 timer i uka til 12 timer (på ca 6 måneder). Nå ligger jeg mellom 10-12 timer. Dette inkluderer sykling til og fra skole (nesten 3 timer i uka), litt løping, roing og ellipse. Litt løping bare? Ja, jeg må gradvis venne kroppen til løping. Det er hardt for kroppen å løpe. Det viktigste er at kroppen tåler belastning over tid. Jeg har relativt god tid. Løpingen kommer etter hvert.  

Som dere har fått med dere har jeg også startet å trene i motbakke. Fløya har blitt veldig vanlig i det siste. I går tråkket jeg meg tur dit. For å øke treningsmengden litt, tenkte jeg å skrive noe som kunne leses av i GPS-sporingen. Ser du hva jeg skrev:

Ser du hva jeg skrev?

Hva med nå?:Nå kommer det litt mer tydelig fram… 

Jeg er altså ingen kunstner, selv ikke med den der sirkelen nede i høyre hjørne. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg