Svømmetur, og ellipse gone wrong

Klarer jeg å samle inn 1 million til kreftsaken? Ja, jeg er sikker på jeg vil klare det! Jeg skal klare det. Jo flere som liker at jeg snart skal starte en innsamlingsaksjon, og som har interesse for løpeturen min opp og ned Kilimanjaro jo bedre er det. Alfheim i soloppgang (bildet tatt av meg, redigert av photoshop, i samarbeid med meg)

Fredag tok jeg meg en plasketur i dammen på Alfheim. Bygget er langt fra moderne, men jaggu er det stilig. Her lukter det gamle dager, så er du ung og vil vite hvordan vi eldre hadde det ta deg en tur innom Alfheim svømmehall. Svømming skal være bra i en opptreningsfase, og siden jeg sliter med både det ene og det andre, har kroppen godt av svømming. Heldigvis for meg, elsker jeg bading. Svømming derimot… Nå skal jeg bli skadefri, så slipper jeg svømming!

Mot slutten av uka blir det litt løping igjen. Fortsatt lette smerter, men det blir ikke verre, så nå er jeg på riktig vei igjen. Som dere ser, tar det tid for kroppen å venne seg til løping spesielt når du nærmer deg min alder. 

Ellipse på Kraft – ganske nyttig i skadeperioden. Hoka fra Pyramiden Sport og Hoka One One, fungerer aldeles nydelig! 

I dag hadde jeg 1 time morgenøkt på sykkel, og intervall på ellipse senere på dagen. Jeg må ærlig innrømme at jeg slet veldig hardt med å komme meg på sykkelen. Jeg kunne glatt stått over om jeg ikke hatt Kilimanjaro og kreftsaken som motivasjon. Motivasjon og det å tro sterkt nok på noe er ekstremt viktig for å nå mål du har satt deg.

Ellipseøkta på Kraft ble litt, annerledes. Favorittellipsene var ikke tilgjengelige, så jeg måtte teste ut den andre typen ellipse. Er ikke sikker på om det heter ellipse engang. De andre som trente der var nok helt sikker på at jeg ikke visste hva maskinen het. For det var en koordinasjonsutøvelse fra en annen verden. Først litt opp og ned. Jeg vil ikke opp og ned, jeg vil fram og tilbake. Så får jeg det delvis til. Det går litt bortover, men stopper plutselig brått. Så går maskinen motsatt vei, og så litt opp og ned. Jeg får det faen ikke til! Jeg later som jeg vet hva jeg gjør. Jeg er ganske sikker på folkene rundt var helt sikre på at jeg ikke latet som. Det var et ekte og genuint tilfelle av å feile! Men endelig fikk jeg det til. Det varte i 3 minutter. Så stoppet den opp, og maskinen ba meg ta en pause før jeg fortsatte. Heldigvis var den ekte ellipsen ledig. Jeg byttet. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg