Dårlig tid, skole, trening og sædceller

Jeg har ikke tall på hvor mange dager det er siden jeg sist publiserte et innlegg på Facebook og bloggen. Jeg har heller ikke tid til å telle… Okei, den var dårlig. Men sannheten er at jeg har prioritert skole og trening den siste tiden. Dere som har skolert dere, kjenner til kravene universitetet stiller. Innlevering og eksamen står i kø. For min del er det ikke luksus å være student – den kommer når jeg er ferdig!

Så var det sædcellene. Jeg har fått høre at jeg ofte går i tights, men det er få som nevner noe om sædkvaliteten. Enten det er kjent for dere eller ikke, så nevner jeg det. Jeg har lært (det visste jeg jo egentlig) at trange klær gir økt temperatur i testiklene. Økt temperatur er nettopp det ballsekken vil unngå ved å henge utenpå kroppen. Økt temperatur i testiklene kan gi dårlig sædkvalitet. Én måte å øke kvaliteten på sæden er å trene. Jeg motvirker altså dårlig sædkvalitet ved bruk av tights med å trene. Så, da var det nevnt. 

Tre ( i hvert fall på dette bildet) av oss. Prioritering…

Gode resultater på skolen kommer ikke av seg selv. Her må det prioriteres mellom Netflix og chi… Netflix og godter, studering og trening. Jobb, sosialt liv og kjæreste fikk jeg ikke plass på bildet, så det må jeg også få plass til. Da blir det dessverre mindre tid til blogging. Burde jeg få meg en assistent?

Jeg må blogge for å holde interessen for prosjektet mitt oppe. Er det ikke interesse rundt prosjektet vil jeg heller ikke forvente å samle inn nok penger. Innsamlingen starter om knapt ett år. Hjelp meg gjerne med å spre prosjektet og det glade budskap (innsamling til kreftsaken, om det var noe tvil).


Maks VO2. Garmin sin beregning.

Det går strålende med treningen. Eirik Haugsnes trener meg bra. Jeg er motivert og opplever framgang. I følge Garmin (klokka) har jeg et oksygenopptak på 50. Da jeg målte for 3 uker siden hadde jeg 47. Maksimalt oksygenopptak er enkelt sagt hvor mye oksygen kroppen klarer å ta opp. Det måles i milliliter oksygenopptak per kilo kroppsvekt per minutt. Så, jo høyere tall jo bedre. Men Garmin sin målemetode er ikke helt stabil… (tror jeg virkelig at jeg har bedre opptak? Tja, jo, vel…kanskje…)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg