Dag 47

Etter søndagens løp i bakgården fikk jeg jaggu kjenne på gangsperren igjen. Jeg trodde tilvenningen var over, men det er alltid nye muskler som får kjørt seg. Denne dagen ble det først opp fra Gammelgård, deretter raskt nedover Sherpatrappa, opp mot fjellheisen igjen (via Dalgårdstien) og deretter ned mot Gammelgård. Muskelverket ga seg etter 4-5 dager. Drøye saker! Forrige uke (uke 27) klarte jeg 3 løpeøkter i uka. Føles greit. Ingen store plager.

https://www.strava.com/activities/1689376872

Jeg må fortsatt gjøre øvelser for å styrke hoften min. Det går sakte, men sikkert framover, men det er fryktelig tungt. Legger ved en video som viser øvelsene (og hvor tungt det kan være):

Denne uka (uke 28) blir det to økter. Jeg ofret en løpeøkt mot squash med Erlend Veli. Heldigvis har jeg løpt litt, så jeg unngår en del gangsperr. Litt i ryggen, men langt bedre enn forventet. 

En liten snutt fra økta:

uHO7AZRy4NA

Denne uka har jeg vært innom enda en bedrift for å høre om de vil hjelpe meg. Det har vært utelukkende positivt. Fortsatt ingen klare svar da det er flere enn én person som er med på avgjørelsen. Regner med jeg får svar i august. I august skal også Christoffer og jeg ha et møte med et produksjonsselskap som kan være interessert i filmatisere ferden min mot Kilimanjaro og minst 1 million kroner til kreftsaken. Sist, men ikke minst. Eirik Haugsnes ( https://eirikhaugsnes.blogspot.com og https://www.facebook.com/skyrunningeirik/ ), én av Norges beste motbakkeløpere, skal nå gi meg hjelp og treningsveiledning mot målet mitt i 2020. Jeg gleder meg!

I morgen, søndag 15. juli, skal jeg ta mitt første ordentlig testløp. Det går fra Tromsdalen camping opp Sherpatrappa, forbi Fjellstua og bortover mot Gammelgård. Der går det bratt nedover og videre slakt til Fjellheisen. Her skal jeg teste meg både oppover og nedover. Jeg både gruer og gleder meg. Nå vil jeg få svar på hvor jeg virkelig ligger. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg