Det er lenge til 2020

I skrivende stund er det over ett og halvt år til jeg er i Tanzania, ved foten av Kilimanjaro for å løpe opp og ned på under 24 timer. Inntrykket jeg får av andre er at det er lenge til. Egentlig ganske lenge til. I mitt hodet er det ikke lenge til. Jeg har jo to mål. Løpeturen og innsamlingen. Jeg tar løpeturen først. 

Jeg er riktig nok i god form, men for å kunne løpe 50 km eller mer krever det en del mer. Det er lenge siden jeg har løpt regelmessig, så lenge siden at jeg nå sliter med det ene kneet og ankelen. Kroppen trenger tilvenning. Kroppen må styrke de svake delene. Det krever tålmodighet, riktig trening og masse positivitet og optimisme. Det klarer jeg! Når kroppen har styrket de svake delene begynner fasen med å venne kroppen til lange løpeturer, ikke bare bortover, men også oppover. Oppoverbakker, her kommer jeg! Alt dette må skje gradvis. Det er litt som å tine et frossent kjøttstykke på maks varme. Det tines kanskje raskere, men kjøttet blir brent. Ved bruk av svak varme går det saktere, men det blir i hvert fall tint uten å bli ødelagt.

Hva med innsamlingen? Det er ikke bare å be om penger til en god sak uten å vær kjent. I første omgang må flest mulig kjenne til saken min. Det håper jeg å få til gjennom å gjøre noe så sprøtt og annerledes som å løpe opp og ned Kilimanjaro på kortest mulig tid i tillegg til å gjør det for en god sak, kreftsaken. Selv det er egentlig ikke nok. En kjent person har jevnlig vært eksponert for de store folkemengdene samtidig som han eller hun har gjort noe som engasjerer. Artister er jo gode på dette. Kanskje jeg skal begynne å synge? Det hadde vært kult. Nææ, tror ikke jeg skal utsette dere for det, selv om det i mitt hodet høres helt fantastisk ut når jeg synger i dusjen. Prosjektet mitt må altså jevnlig eksponeres for dere, men det må samtidig gjøres interessant. Jeg har altså en jobb å gjøre, og jeg har allerede litt hjelp. Flere og flere ønsker å hjelpe meg, og det gleder meg! Tusen takk! 

I denne bloggen vil dere få se min framgang i joggesko (jeg tenker også bokstavelig talt her), planer framover og oppdateringer. Det kommer etter hvert også bilder og videoer. Jeg har opprettet en facebookside hvis du vil sjekke prosjektet der også: https://www.facebook.com/Fjelltoppen/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg