Treningsfri og udetaljert kostholdsplan

Jeg er for tiden innvilget treningsfri. Kroppen fungerer ikke helt som jeg ønsker. Søndag som var fikk meg til å mistenke at noe ikke er helt som det skal. Er jeg overtrent? Syk (tull, jeg er alltid frisk!)? Sliten? Lite søvn? Dårlig kosthold (mye mulig jeg spiser for mye sjokolade…)? Uansett hva det skyldes, så var Eirik Haugsnes enig i at jeg kunne trenge noen dager fri. Hva gjør jeg når jeg har treningsfri? Vel, skoen trenger i hvert fall litt pleie.

Jeg tilkaller litt hjelp, så blir Hoka-skoene frisket opp.

Dette er nydelige sko. Hoka One One er, helt ærlig, mine favorittsko. Dette er Hoka Speedgoat 2. Eneste sted i Tromsø du får kjøpt skoene, er Pyramiden Sport på, ja, Pyramiden i Tromsdalen. Nå er disse kun blitt brukt inne, på mølla, og jeg gleder meg til å teste de ute i terrenget.

Jeg har hatt fri mandag, tirsdag og i dag. I morgen begynner treningen igjen. Jeg må vel si jeg gleder meg. Det tar på å ha treningsfri. Frykten for å å forfalle er stort. Men samtidig tenker jeg at jeg i det lange løp er tjent med å ha det rolig i perioder. Det er også mye på skolen. Enzymologi, karbohydrater, lipider, proteiner, glukose, crp, blodprøver, metabolisme, innleveringer og mye mer.

Helt på slutten av dagen, fant jeg denne gjengen som koset seg foran Hoka Clifton 5.

En flott møteplass for store og små. Foran Clifton 5.

En flott asfaltsko med suveren passform til spinkle føtter. Denne bruker jeg jevnlig når det ikke er så glatt ute. Løping på asfalt er relativt kjedelig, men med ordentlig skotøy blir det ikke så verst. Terrengløping er fortsatt best! (ingen protest…)

Jeg sover 8 timer om natta (okei, så blir det av og til litt under også). Jeg legger meg stort sett senest 23, og står opp senest 8. Kontinuitet er viktig, også i helgene. Jeg spiser middag hver dag. Brokkoli, gulrot og kålrabi minst 5 ganger i uka. Fisk 2-3 ganger. Ellers varierer det med kylling og annet kjøtt. Ris går det mye i, men pasta skjer det også. Potet får jeg også i meg. Jeg spiser relativt variert og drikker greit med vann. Sjokolade? 1-7 ganger i uka. Varierende merker og mengder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg