Trappeløpet The Edge 2023

Trappa mi

Jeg skal gjøre det igjen. I linken nederst kan du lese om hvordan jeg hadde det etter 5,5 timer i trappene på The Edge i 2019.

I år, 2023, skal jeg gå i 6 timer. Ikke fordi jeg vil, men fordi arrangementet varer i 6 timer. Som jeg gleder meg! Nei!! Nei og nei! Nei!!

Hvorfor skal du gjøre det da? Det er et spørsmål som ofte blir stilt, ikke av andre, men av meg. Jeg lurer tidvis på hvorfor det er jeg som stiller meg det spørsmålet, og ikke andre. Den eneste forklaringen jeg har er at folk mener jeg er “rape tuillat”, som vi sier her oppe i nord. Jeg har lenge vært en som søker utfordringer, som ønsker å utvikle meg og som vil opp og frem. Jeg liker også å gå utenfor komfortsonen min. Så lenge jeg vet at det kan gi meg noe positivt tilbake. Da jeg i 2019 meldte meg på trappeløpet, visste jeg ikke hva jeg gikk til. Nå vet jeg derimot at det blir hardt, og bare derfor er det en verdi i å gjøre det igjen. Tross den smerten jeg vet jeg kommer til å møte, så velger jeg å stille opp. Klarer jeg 6 timer, opp og ned, i trappene på The Edge, så vet jeg at jeg klarer veldig mye annet også. Jeg vil få en mestring og en stolthet jeg lenge vil leve på. Jeg vil også få en stølhet som jeg må leve en stund med. Selv om jeg i veldig mange tilfeller har troen på meg selv, så hjelper det å gjennomføre. Ikke bare fortelle meg selv at jeg klarer det.

I år har jeg ikke samme forutsetninger som i 2019. Da hadde jeg flere treningstimer bak meg. Jeg har riktig nok mange treningstimer bak meg nå også, men fokuset har vært på korte øker. Det hjelper på, men ikke i så stor grad når jeg skal gå opp og ned i trapper i 6 timer. Derfor er jeg veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Eventuelt, hvordan jeg kommer til å gå…

Flere bedrifter har gått sammen for å støtte Vardesenteret ( https://kreftforeningen.no/vardesenteret/tromso/ ) i samarbeid med Kreftforeningen. Til sammen gis det 40,- pr topptur i trappa. Det er mindre enn i 2019, men den kjente pandemien har endret økonomiske forutsetninger for bedrifter. Men det er lov å håpe flere bedrifter kan bli med. Jeg forhørte meg om muligheten for at bedrifter bidrar med noe ekstra om jeg klarer målet mitt – 100 ganger opp og ned. Dessverre var det ikke ressurser til det. Men Clarion The Edge lover 2000,- ekstra om jeg klarer det. Jeg klarte 86 i 2019. Nå har jeg 30 minutter mer. I samme tempo som i 2019, burde jeg nå klare 93. Så er spørsmålet. Klarer jeg litt over én tur ekstra i timen? Min umiddelbare tanke er nei. Og det er ikke fordi jeg ikke tror på meg selv, men fordi jeg er realist. Det var helt grusomt sist, og nå har jeg ikke samme mengde trening i kroppen som sist. Bare det å gå opp og ned i 6 timer vil være en bragd for meg selv. 100 ganger blir en bonus, og 2000,- ekstra til Vardesenteret hjelper. Hadde helt ærlig håpet på mer fra flere bedrifter. Så hvis du kjenner noen som vil spytte i ekstra, så gi beskjed.

Herligheten finner sted på Clarion The Edge, torsdag 11. mai klokken 11-17.

Du kan lese mer om arrangementet her:

https://www.facebook.com/events/922963828942075

I år tar jeg buss til, og bil hjem!

Det ble 3698 høydemeter og 6880,- til Kreftforeningen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg