Dag 48 – skaden

Reisen mot å klare å løpe opp og ned Kilimanjaro på under 24 timer, samt samle inn 1 million kroner er oppløftende. Det går framover, men beklageligvis er det også noen nedturer som du vil lese mer om nedover. 

Testløpet startet bra, men tungt! 
https://www.strava.com/activities/1704487131

På tur opp ble det PR (personlig rekord) på alle segmenter. 

Jeg ligger dog en del bak de beste, men jeg har jo akkurat startet løpingen, så jeg har langt mer å gå på. 
Det er ikke bare opp jeg skal teste meg, så det ble hard ned også. Dessverre altfor hardt. På vei ned mistet jeg fokuset og sparket knallhardt til en stein. Det resulterte i kraftig forstuet stortå. Jeg vil ikke være negativ, men det ser neppe ut til å bli noen løpeøkter til uka. Jeg var nok overivrig nedover den bakken…

Det var tungt å komme seg ned etter smellen. Jeg måtte delvis hinke og klarte knapt belaste den venstre foten. Det får meg til å tenke på turen til Kilimanjaro. Dersom det går galt der, så er det langt ned. Jeg må derfor holde fokuset hele tiden. Der vil også høyden svekke meg og det vil derfor være fort gjort å miste oppmerksomheten. Jeg vil ikke hinke ned fra Kilimanjaro! 

Under oppvarming tråkket jeg nesten på denne lille krabaten. Frosken var ikke interessert i å flytte seg, verken ved bruk av vennlige ord eller litt puff. 

Du kan også følge med på Facebook: https://www.facebook.com/Fjelltoppen/

2 kommentarer
    1. aleksander jakobsen:

      Hei Aleksander! Så hyggelig 🙂
      Jeg har planer om to høydeopphold før akklimatiseringen rett i forkant av toppforsøket. Jeg har et ønske om å få gjennomført de to høydeoppholdene våren og høsten 2019. Det kan også blir sommer og senhøst 2019. Effekten av de to oppholdene har avtatt i januar 2020, men jeg vil lære ganske mye av to høydeoppholdene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg