Kilimanjaro på under ett døgn, for kreftsaken

2. februar skal jeg løpe opp og ned Kilimanjaro på under 10 timer. Det skal jeg gjøre både som et personlig mål, men også for å inspirere og motivere andre til å sette seg mål – og gjennomføre det.

Jeg har to mål:

– Opp og ned Kilimanjaro på under 10 timer. 

– Samle inn minst 1 000 000,- til Lungekreftforeningen

Lungekreft er den tredje mest vanlige kreftformen. Det er også kreftformen som tar flest liv. Av alle dødsfall med kreft, sto lungekreft for nær 20% av alle dødsfall i Norge.

Dessverre er Lungekreftforeningen av de minst foreningene innenfor kreft. Det vil jeg gjøre noe med.

Mamma døde av kreft i 2004. Årene før har flere andre familiemedlemmer hatt kreft, og i senere tid har tre av mine venner fått kreft. I tillegg er det flere jeg kjenner som opplever at deres nære og kjære får kreft.

Hva kan jeg gjøre?

I en alder av 35 har jeg sagt opp jobben min for å satse på en karriere innenfor forskning. Jeg studerer bachelor i bioingeniørfag med oppstart høsten 2018. Jeg kan skape enda mer oppmerksomhet og engasjement rundt kreftsaken, samt være med på å vedlikeholde denne kampen mot sykdommen. Og det gjør jeg ved å gjøre noe så sprøtt som å løpe opp og ned Afrikas høyeste fjell. Verdens høyeste frittliggende fjell.

Hva kan du gjøre?

Det er utrolig mye du kan gjøre. Det skal nemlig ikke så mye til. Hvis du har lyst, kan du hjelpe meg, og alle andre som har kreft i livet sitt, ved å støtte min aksjon her:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

Du finner også prosjektet på Facebook: Facebook.com/fjelltoppen

Én av mange løpeturer…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg